Через зупинку видобутку на родовищі держава щороку втрачатиме майже 500 млн куб м газу та близько 10 млрд грн.

Шостий апеляційний адміністративний суд отримав можливість виправити катастрофічну ситуацію, що склалася через зупинку Сахалінського нафтогазоконденсатного родовища. Через що держава щороку втрачатиме майже 500 млн куб м газу та близько 10 млрд грн надходжень до держбюджету, це, зокрема, дивіденди, рента, ПДВ та податок на прибуток. 

ПрАТ «ВК «Укрнафтобуріння» просить суд скасувати рішення, яке зупинило видобуток на Сахалінському родовищі, через нововиявлені обставини. 

Держгеонадра, яке у 2023 році звернулося до Київського окружного адміністративного суду з заявою про поворот рішення Окружного адміністративного суду від 2009 року, обґрунтувало значний пропуск звернення до суду листом Державного бюро розслідувань (ДБР), яке за їхнім твердженнями вимагало, щоб Держгеонадра анулювали спецдозвіл Укрнафтобуріння.

Проте, в лютому 2024 року інформаційна агенція NADRA.INFO опублікувала статтю під назвою «ДБР не просило зупиняти Сахалінське родовище і розслідує службову недбалість Держгеонадр».

Журналісти направили журналістський запит до Державного бюро розслідувань. У листі-відповіді на журналістський запит ДБР зазначає: «...органом досудового розслідування не порушувалось перед Держгеонадрами питання щодо необхідності подання, в порядку адміністративного судочинства, заяви про поворот виконання вказаного рішення суду шляхом анулювання спеціального дозволу №6349». 

Крім того, у даному листі ДБР повідомляє, що: «…Головним слідчим управлінням проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, розпочатому за матеріалами Державного бюро розслідувань, за фактом неналежного виконання службовими особами Державної служби геології та надр України своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, тобто за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України». 

Тобто, подання заяви про поворот виконання рішення суду шляхом скасування Спецдозволу на видобування газу підприємству, що є підконтрольним Державі, прибутки та податки від діяльності якого йдуть в Державний бюджет, було виключно ініціативою службових осіб Держгеонадра. Державний орган фактично не мав жодних підстав для поновлення пропущених строків, проте йому таки вдалось ввести суддів в оману.

Наявність інформації від ДБР, яка свідчить про безпідставність поновлення строків Держгеонадра, є нововиявленою обставиною у даній справі та підставою для перегляду постанови Шостого апеляційного адміністративного суду, через яку було зупинено видобуток на Сахалінському родовищі.

З огляду на це, «Укрнафтобуріння» звернулося з відповідною заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Шостого апеляційного адміністративного суду і просить переглянути справу, скасувати цю постанову, а подану у 2023 році заяву Держгеонадра залишити без розгляду. 

Коротка хронологія: 

2009 рік - Окружний адміністративний суд Києва та Київський апеляційний адміністративний суд зобов'язують Держгеонадра видати спецдозвіл. 

2010 рік - Держгеонадра видають спецдозвіл «Укрнафтобуріння». 

2019 рік - Верховний Суд скасовує рішення першої та апеляційної інстанції і зобов'язує Держгеонадра повторно розглянути заяву «Укрнафтобуріння» про видачу нового спецдозволу на ту ж площу. «Укрнафтобуріння» самостійно звертається з заявою до Держгеонадра та отримує новий спецдозвіл. 

2023 рік - через 3,5 роки після ухвалення Верховним Судом постанови, Держгеонадра звертається до Київського окружного адміністративного суду із заявою про поворот виконання судового рішення 2009 року, в якій чомусь вже просить анулювати спецдозвіл 2019 року.

Київський окружний адміністративний суд поновлює процесуальні строки через начебто наявність листа Державного бюро розслідувань, але відмовляє в задоволенні заяви, бо спецдозвіл 2019 року було видано поза межами виконання судового рішення 2009 року.

Держгеонадра йдуть в апеляцію, і Шостий апеляційний адміністративний суд скасовує спецдозвіл «Укрнафтобуріння», чим зупиняє видобуток природного газу на Сахалінському родовищі. 

2024 рік - з'ясовується, що ДБР жодним чином не вимагало від Держгеонадра подавати заяву у 2023 році та анульовувати спецдозвіл УНБ.